יום ראשון, 24 במרץ 2019

ניתוח פרסומת




לפי מודל לאסוול

מוען? אדידס וארבידה ביסטורם (מי שמופיעה בפרסומת). 
↓ 
מסר: כל אחת יכולה לעשות משהו שבעניה נשי ולכן שכל אחת תקנה איזה סוג נעליים של אדידס שהיא רוצה ואוהבת. בנוסף לכך, שכל אחת תעשה מה שהיא חושבת ושמרגישה שהוא נשי ועדיין תחשב אישה, לדוגמה: אישה מרגישה שלהיות עם שיער קצר הוא משהו נשי ולכן תהיה עם שיער קצר ותהיה אישה.

אמצעי: טלוויזיה ורשתות חברתיות.
נמען: בעיקר לנשים שצפו או יצפו בפרסומת. 
אפקט:  נשים שצפו או יצפו בפרסומת וירצו לקנות נעליים של אדידס.

לפי מודל מעגלי

מי? אדידס ← אומר מה? קנו איזה נעליים שאתן  ← אמצעי: טלויזיה,← למי? נשים שצפו ורוצות 
               רוצות ומרגישות שהן נשיות של אדידס.  רשתות חברתיות.   לקנות את הנעליים וכלל   
                תעשו דברים שמרגישים לכם נשיים.                                 הנשים בעולם.   

↑                                                                                                             ↓

למי? אדידס→ אמצעי: תגובות ברשתות →     אומר מה? תגובות       →  מי? גולשים שצפו 
     וארבידה              החברתיות      תוקפניות ברשתות החברתיות.     בפרסומת והזדעזעו



הפרסומת הזו במודל מעגלי מאחר ולאחר שפורסמה התקבל משוב מהגולשים, בין אם זה חיובי ובין אם זה שלילי, ולאחר מכן הגיע משוב לגולשים מצד אדידס ומצד ארבידה.

לפי מודל פיסק

במודל פיסק הכל תלוי במשמעות שמתקבלת אצל כל אחד. 

בפרסומת זו יש אנשים שפירשו את זה כמשהו פמיניסטי ומכוער, לעומת זאת, ישנם אנשים שפירשו את זה כמשהו חיובי שמראה מה המשמעות של נשיות ואיך באמת נראית אישה ואפילו הצדיעו את אדידס על מה שהם עושים.

בתרבות של היום נהוג שנשים יגלחו את השיער ברגליים ולכן מראה של אישה לא מגולחת גורם להתנגדות ורעש בתגובות מצד אנשים שחושבים שזה לא מקובל. 
ישנם אנשים שלא מתייחסים למה שנהוג וכן רואים בפרסומת עידוד נשים לעשות מה שהן חשובות ולא מה שהחברה חושבת. 

כל תגובה/פרשנות יכולה להיות שונה או דומה למה שאדידס התכוונו כשפרסמו את הפרסומת. 




 בחרתי את הפרסומת הזאת מאחר ואני חושבת שכל אישה צריכה לעשות מה שמרגיש לה נכון ויפה בעניה, בלי הסתכלות האם זה מקובל בחברה או לא. וגם כי אני מסכימה עם ארבידה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה